sobota 5. listopadu 2016

Kávové procházky


Ghent v rámci své komunikační kampaně uvádí, že ve městě (mimo jiného) můžete najít XYZ kaváren (promiňte, jsem teď líná to hledat, ale bylo to fakt velké číslo). Nechci nikoho obviňovat, ale myslím, že lžou. Chodím, jezdím a běhám městem už víc jak měsíc a tolik jich tu určitě není. A vlastně i kdyby, je to stejně jedno, protože do 90% z nich stejně nechcete nikdy vkročit, natož si tam snad dát kafe. Ghent má s kafem problém - resp. já mám problém s kafem v Ghentu.
Coffee spots byla vlastně první věc, co jsem hledala v rámci svých příprav na život tady. Vzhledem k french / dutch jazykové mutaci to byl docela oříšek, a tak jsem přijížděla do města s pocitem, že si dám kofeinovou odvykačku. Což by mi ostatně jen prospělo. K mému velkému (krátkodobému) nadšení jsem ale hned při první procházce zjistila, že město je plné super cozy mini foody podniků, kam rozhodně chci zajít. Bohužel jsem si přímo při téhle procházce také prvně vyzkoušela, že design v Ghentu umí líp než kafe. A přesvědčuju se o tom stále. Utratila jsem za tahle zjištění už spoustu peněz (flat white tu stojí většinou 3.3 E). Někdy jsem je dokonce vylila do kanálu.

Gustaf / OR / OR



Při hledání dobrého kafe v předstihu z pohodlí domova mi chyběl průvodce. Místní se následně ukázali jako špatní rádci, protože kafe tu nikdo moc nepije – no nedivím se. Myslím ale, že do Ghentu míří spoustu lidí z kávově rozvinutých destinací a už jen množství mých blízkých, kterým bych musela stále dokola vysvětlovat, kde kafe pít a kde nepít, jsou dostatečným argumentem pro vznik neúprosné coffee mapy založené na (mém) zákaznickém testování (+ recenze).

Pravidla jsou následující:
1) Flat White
2) Opakuj pravidlo 1
3) Nedodržení pravidel 1 a 2 musíš obhájit

Ještě se hodí upozornit na pár bodů.
Chápu, že někdy prostě každý nemá svůj den. A nebo naopak má. Po pravdě na to ale jako zákazník nejsem vůbec zvědavá. Nikdy se mi v Emě (můžeš libovolně nahradit Super Trampem nebo One Sip Coffee) nestalo, že bych si přišla pro cappuccino a odešla s vařicí napěněnou břečkou. Navíc, vzhledem k množství mých uskutečněných návštěv, bych tam statistickou výjimku mohla očekávat spíš než kdekoliv v Ghentu.
Dál je mi jasné, že flat white nechce každý a že se požadavkem na mléko můžu sama diskvalifikovat z ochutnávky výborného sólo espressa. Bohužel, ani na to jako zákazník nejsem vůbec zvědavá. Pokud si dám na jídelní lístek (nebo hipsta tabuli) vejce Benedikt, skills na zastřená vejce jsou jaksi očekávány. Navíc v Ghentu se mi zdá, že mléko je opravdu tím klíčovým bodem NEúspěchu. Možná bych měla uspořádat nějaký workshop NEvaření mléka pro všechny místní kavárníky a bylo by po problému.
Na konec je možné, že jsem prostě měla jen smůlu. Zatím přibližně 34 dnů smůly za cca 60 Eur v 15 lokalitách rovnoměrně rozmístěných všude možně po městě. Jako možné je všechno..

Pokud nemíníte (tak jako já) uvěřit, že mě kávový bůh z nějakého nepochopitelného důvodu začal nenávidět, projděte si recenze a mapu. Nečekejte prosím organoleptické analýzy. Často se mi stává, že má prosba o flat white spadá do kategorie hodinek s vodotryskem. Několikrát se mě dokonce barista zeptal, co to je? Složení směsi nebo typ mléka je jaksi za hranou vnímání.
Začínám přemýšlet nad tím, že bude lepší v takových chvílích zapomenout na slušné vychování. Předstírat, že si svou objednávku rozmyslím, a rychle vypadnout. Jenže se v tomhle městě chystám ještě trochu zdržet, a tak trpělivě vysvětluju a pak trpím.
Nevím, co tu všichni hipstři pijou, ale kafe to není. Nepodceňte proto přípravu než vyrazíte do města. Cozy podnik tu není zárukou cozy zážitku.  A až vám někdo schovaný za naleštěnou mašinou za 1/4 milionu na vaši objednávku odpoví WHATT? Raději si dejte čaj. Alespoň poloviční jistota, že se nespálíte (metafora).

Moor&Moor / Bidon / STAM




Ještě jednou pro jistotu. Je tu coffee mapa a recenze. Když se na to vykašlete, tak si pak nestěžujte.

Xx

Žádné komentáře:

Okomentovat