úterý 22. listopadu 2016

Beer sampling story | 2

Mám špatnou zprávu. Budu muset vzdát beer sampling misi ještě před dosažením první stovky vzorků, natož před kompletací 1500 druhů podle Lonely Planet. Jak totiž pivní testovačky pokračují, začíná to na mně být vidět. Ne, že bych se klátila po ulicích a nemohla se trefit do zámku, spíš se jaksi nemůžu vejít do dveří. Respektive alespoň do svých kalhot ne. Což mě, vzhledem k tomu jak nenávidím nákupy kalhoty, vážně trápí.
Přes to, že jsem líná vyvařovat jen pro sebe, a tak moc nevařím. Přes to, že 80% mého nákupního košíku obydluje zelenina a ovoce. Přes to, že narozdíl od domácího pohodlíčka v Praze tady chodím pravidelně běhat a na pilates lekce. Přesto všechno tak nějak bobtnám a to není dobré konstatovat už před Vánoci.
Nedělám si iluze, že bych zvládla nějakou dietu. Na to mám příliš silně vyvinutou slabou vůli. Jen zkusím obelstít sama sebe a opět se přesvědčit, že některé věci mi prostě nechutnají. 
(Byly doby, kdy jsem sama sobě tak usilovně tvrdila, že mi majonéza nechutná, až se mi vážně zvedal žaludek při pohledu na ni. Far away! Bohužel!)

Výhodou většiny belgických piv je, že chutnají sladce. Proto také všeobecně chutnají lidem více než třeba klasická hodně nachmelená Plzeň. Nevýhodou belgických piv je, že vážně sladká jsou. Jeden takový 0,3l, 8%, polotmavý vzorek tak snadno kaloricky vydá za celý regular pivní večer v Čechách. No a je jasné, že za ty dva měsíce jsme si tu ještě nezvykli nepít pivo jako v Čechách. Nejvyšší čas na tom zapracovat! O report z proběhlých testování vás ale neošidím. Tadá..

Excuse me when I kiss my stout - Stout, 6,6%, Asper, (198 Kcal.) - vzorek, který ssebou Filip vláčel až do Paříže, jako dárek k mým narozeninám. Skutečnost, že mě ty jejich názvy doslova zabíjí, už není třeba zdůrazňovat. Tohle pivo bylo nicméně tak silné (chuťově), že mě málem zabilo i v reálu. Příště si dám pozor a tenhle stout už líbat nebudu.
Thai Thai - Triple, 8%, Oedipus - Amsterdam - vidíte toho růžovýho puntíkatýho slona na etiketě?! Potřebujete tedy ještě něco vysvětlovat?! Tenhle světlý tripel je navíc neskutečně dobrý. Podle popisku na webu v chuti můžete najít kořen galangal, koriandr, chili papričky a pomerančovou kůru. Přesněji ho ale vystihuje shrnutí, že chutná jako thai dish ve sklenici. Btw, ano, je to holandské pivo, ne belgické. Co bych neudělala pro slona..
Punk Ipa - IPA, 5,6%, Ellon - Scotland, (168 Kcal.) - další "cizí" vzorek. Filip o něm bájil tolik, že když jsem ho potkala v obchodě, musela jsem ho zkusit. No, nemáme stejný pivní vkus..

Averbode - Ale, 7,5%, Melle, (225 Kcal.) - vůbec nevím, ale mám pocit, že mi moc nechutnalo.
De Poes - Ale, 8%, Tielt, (240 Kcal.) - Kočičí pivo, po kterém budete spolehlivě spát jako kotě. Chuťově moc povedené, plné, uhlazené, krémové, ale cítíte, jak je silné. V Ghentu ho dokonce i čepují.
Ename Blonde - Ale, 6,5%, Ouenaarde, (195 Kcal.) - sry ale nevím..možná mi ho dokonce někdo vypil..
Jessenhofke RSRV - Abt/Quadrupel (ultra strong Trappist/Ale), 10%, Kuringen-Hasselt, (300 Cal. - wtf to je stejně jako kondenzovaný mlíko?!) - název RSRV mi evokuje reservu - ať už se mluví o vínu, rumu nebo pivu, asi to znamená totéž. Nejsilnější pivo, co jsem kdy měla. Ukázalo se ale, že na něco jsem stále ještě malá. Resp. pivo bylo dobré - hodně tmavé, sladové, plné, ale bylo prostě příliš XXX. Too, tooo, toooo overdone.
Gentse Strop - Ale, 6,9%, Oudernaarde, (207 Kcal.) - na žádný zásadní zážitek si nevzpomínám
Belgoo Saisoneke - Saison (nemám tušení, co to je), 4,4%, Sint-Pieters-Leeuw, (132 Kcal.) - the same story



























Gentse tripel -  Tripel, 8%, Ertvelde, (240 Kcal.) - naše lokální, co není tak úplně naše a ani tak úplně lokální
Bootjesbier - Ale, 7%, Antwerpen, (210 Kcal.) - jako loga mají pěkná no..
Belgoo Bio Blond - Speciality Grain, 6,4%, Sint-Pieters-Leeuw, (192 Kcal.) - nevím, proč si Belgoo kupuju, když mě jeho konzumace evidentně nijak nepoznamenala..

Když zpětně sleduji svou veřejnou sbírku, vypadá to, že pivo skoro nepiju. Tohle jsou nicméně jen střípky, které mi prošly lednicí a zdržely se natolik dlouho, že jsem je stihla vyfotit. Vždycky, když jdeme do hospody si ale dám něco "nového" abych rozšířila svou pomyslnou výstavku. Někdy to stojí za to, někdy méně. Rozhodně mi v paměti uvízlo La chouffe, které jsem měla prvně v Amsterdamu nebo Keizer Karel, které jsme ochutnávali v Bergamu.

Stejně to nevydržím a do konce pobytu bude dost adeptů na třetí report.

Xx

2 komentáře:

  1. Tak to jsem na omezovací proces zvědavá. Až přijedeme, tak ale musíme udělat další Beer Tour a zastavit se i v té hospodě, kde čepují nepochopitelné množství piv (zapomněla jsem, jak se to tam jmenuje :D.. Čím to asi bude O:D) a vyzkoušet nějakého Blondýna.. Tripla už raději ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si teď jistá, jakou máš na mysli..a v rámci omezovacího procesu jsem snídala bábovku..:D

      Vymazat