pondělí 13. října 2014

Sága o prádle

Fall
Fall by Peeho

 Jaký lidský vynález považujete pro svůj každodenní život za nejlepší? Já osobně mám řadu adeptů na titul. Povětšinou se jedná o velmi prospěšné a inteligentní společností vysoce ceněné artefakty lidské tvorby. Když jsem ale dnes plnina extra objemný buben naší automatické pračky, musela jsem jí přiznat vysokou pozici na mém osobním žebříčku. Bez ní bych strávila spoustu času velmi nepříjemnou činností, nebo (a to je pravděpodobnější) bych chodila jako špiňoch.
Ačkoliv pračku mám a používám ji téměř denně (vlastně spíš nočně, i když se to nemá), mívám čím dál častěji pocit, že jednotlivé kousky šatníku vypadají po vyprání hůře než předtím. Scuchtané beztvaré vybledlé pytle na užovky. Bohužel to není mou neznalostí pracího postupu, ale kvalitou sortimentu obchodních řetězců.
Podzimní nálada už plně zachvátila můj šatník a já v něm po ránu marně hledám, co na sebe. Stejně marně jsem se pokoušela objevit nějakou zajímavou novinku v obchodech. Nikde nic! Sahara! A hlavně všude úplně stejná!
Dobře si pamatuju dobu, kdy mi stačilo projít se jednou prodejnou na nepříliš zásobeném Zličíně a měla jsem vše, co jsem potřebovala. Kdyby náhodou ne, tak vedlejší obchod nabízel zcela odlišnou kolekci a bylo možné tam pořídit zbytek. Za těch zlatých časů také pračka nebyla schopná rozžvýkat váš svetr na první pokus, ale musela se s ním potkat alespoň 3x. Nejsem blázen, co by čekal, že průhledná trička za 199Kč budou za 2000 let archeologové objevovat nedotčená jako Ježíšovo roucho. Chci jen triko z kvalitního materiálu se střihem odlišným od ponožky, které mi nezruší rozpočet. Chci toho příliš! Evidentně!
Osobně netuším, co budu v zimě nosit. Rozhodla jsem se zaměřit na hledání kvalitních basic kousků, ale po dnešku si připadám jako Don Quijote v boji s větrnými mlýny. Navíc mám strach, že řešení je v nedohlednu. Dokud totiž budeme my - spotřebitelé kupovat ty "levný" sračky, budeme s každým dalším kusem oblečení jen ztrácet. Devalvujeme naše postavení vůči výrobců a distributorům, zničíme si  planetu a zruinujeme své peněženky. Ono totiž na světe není mnoho dražších věcí, než jsou ty laciné. Tak dál s nadějí čekám na někoho, kdo mi nabídne možnost volby na homogenním trhu spotřebních shitů.

Žádné komentáře:

Okomentovat