úterý 5. srpna 2014

Social media mania


Všechno to začalo na dovolené. Slovo dovolená znamená, že si člověk jednoduše dovolí zvolit si, co bude a co nebude během jeho volných dnů dovoleno. Můj prázdninový týden na Krétě byl sice podřízen přáním a volbám někoho jiného, i tak mi bylo dovoleno nedělat téměř nic a jen tak se flákat. Jenže válet se 7 dnů bez cíle na pláži s wifi připojením a příliš chytrou elektronikou více méně znamená, že bych bez trochy sebeovládání dokázala zahltit síť. Jeden ani nechce a googlí, stahuje, prohlíží, sleduje, fotí, upravuje, atd., atd.
Jak jsem si tak na instagramu krátila chvíle mezi pravidelnými otočkami ze zad na břicho, abych dosáhla rovnoměrného optimálně vypečeného odstínu, zastavil se nade mnou číšník z plážového baru a říká mi:
Heeej! U have Instagram?! Greaaat! I have it toooo and I have more than 4K followers! How many do U have?!
Otázka byla vyřčena. Kolik lidí mě na instagramu sleduje? Hm?
Odpovídám, že proti němu vážně málo, jen kolem stovky.
100? Hundred? One? Only? Why?
To nevím, proč?! Asi se jim nelíbím ne?!..
What? They don´t have to like U. U can simply buy them!
Co?
Yess! Or U can also ...

Jsem si 100% jistá, že kdybych si v polovině pracovního dne udělala kafe a odešla si na 2 hodinky sednout k jednomu z hostů, s nímž bych vedla sáhodlouhý rozhovor o všech možnostech jak vycucat followery i ze vzduchu, letěla bych dřív, než řekneš instagram. Naštěstí v Řecku spoustu věcí funguje resp. nefunguje úplně jinak a já jsem tedy mohla dostat během odpoledne vyčerpávající insta shopping lesson. O ničem jiném to totiž evidentně není. Co na tom, že můj učitel nebyl schopen vysvětlit, co pro něj znamená, že má 4K fanoušků, hlavně, že ví, kde si koupí další do těch 5. 5K je totiž už úplně jiná liga.

Protože nejsem skrblík a tuším, že každý další follower udělá svět lepší, jen tak v hrubých rysech vám shrnu celé školení.
1) Likuj - followeři pro liky vraždí.
2) Sleduj - když nestačí like, začni sledovat svou oběť a doufej, že ti tvou laskavost oplatí prostřednictvím followmeback.
3) Někdy se stane, že obsah tvé stránky není dost zajímavý a tvé oběti dost vděčné, aby tě sledovaly z5. Zkusit můžeš trik s uzamčeným resp. soukromým profilem. Pokud bude tvá oběť chtít zjistit, co za blázna začalo během hodiny sledovat  ji/jeho i 200 jejich kamarádů, musí tě, logicky, začít sledovat a mise je splněna.
4) Vždycky si pro bod č. 2 vybírej nováčky a loosery. Nikdo s 14687765313875 followery si změny na 14687765313876 nevšimne.
5) Dej tomu čas. (Tak týden!) A pak
vše nenápadně uvěď do původního stavu.
6) Nezapomínej na hashtagy. Co není otagováno, neexistuje.
7) Označením osoby ve vlastním příspěvku ji "dostaneš do hry" a její vděk budeš moct krájet.
8) Když nic nepomáhá, prostě si je kup!

Od toho osudného odpoledne jsem si na nepsaná pravidla instagramu vzpomněla vždy několikrát denně. Koupit se dá vážně asi vše, to chápu, ale stále mi vrtalo hlavou, zda je skutečně tahle sociální síť jedním z posledních míst v lidské společnosti, která funguje na principu bartru. Like za Like. Follow za Follow. Repost za Repost. Rozhodla jsem se to vyzkoušet! (Čehož jste si už stejně asi všimli!)
Dnes je to týden. A jaká je moje zkušenost?
Follow! Share! Like! Repost! Tag! A dozvíš se víc!



Žádné komentáře:

Okomentovat